KATAPUSANG PANAMILIT (binisayang garay sa MI ULTIMO ADIOS)



Jose Rizal
Manamilit na ako kanimo, nasod kong yinukboan nga  giagakay  sa  haring adlaw,  
Perlas sa sidlakan,   nga nawagtangan sa Paraiso,
Sa dakong kalipay,   akong kinabuhi ihalad ko kanimo
Ug kon  unta ako   mas  malantip pa,  mas  batan-on,   ug  mas maayo
Walay pupanuko,  ako gihapon’g  itugyan  ang tanan diha kanimo. 
  
Sa kayutaan,  sa  panggubatan, ang pakigbatok  nag-alintabo
Gibaliwala ang  kasakit,  mibuhis sa ilang kinabuhi’ng  walay pupanuko
Wala’y  pupanumbaling:  kon sila sa tanaman ug kabulakan  mosangko;
Sa mga damba, sa dagkong wanang, sa ilang  pakig-away  sila mangaigo,
Susama ra kining tanan, kon maoy gipangayo sa  nasod, sa ilang panimuyo.  

Sa akong kamatayon,  akong pagahikit-an ang  banagbanag sa kaadlawon, 
Ug ipahibalo ang pag-abot sa adlaw  human sa masulob-ong kagabhion;
Kon  gusto  ka ug bulok, ipatina ug ipadan-ag  lang kini  sa sayong kabuntagon,
Ihalad ko ang  giula kong dugo, aron imong masabwag sa tukmang panahon,
Ang amag magsilbing dayandayan,  ug ang hulma sa kahayag  paaboton!

Tim-os kong damgo ang paghatag kanimo ning  akong pagbati ug pagpakabuhi 
Tinuod nag-agungoy  ang akong kalag,  apan andam ko kining   ibugti
Pakatam-ison  ko  ang paghalad   kanimo  niini
Itugyan ko ang akong pangandoy ug kinabuhi
Dad-on  sa halawom kong katulogon’g walay pagpauli 

Kon moabot ang adlaw’ng motubo  ibabaw sa akong lubnganan,
Ang usa ka mapahiubsanong bulak,   kini  motuybo sa kalibonan,
Mosapigad kini sa akong mga ngabil, hasta akong kalag mahagkan
Mabati ko’ng modapat sa akong kilay   sa mabugnawong pahulayanan
Ang kalumoy sa pagdapat sa imong kainit  nga daw  gininhawang gamhanan.

Tugoti’ng  ang  bulan  kanako magdungaw,  mobanwag sa  kahumok ug kamingaw
Tugoti'ng  mokuyanap ang kaadlawon,  mopabusikad ug gagmay'ng  sulaw 
Tugoti ang hangin nga mopahuyohoy, ang kasub-anan mopatigbabaw,
Ug kon ugaling man, makita ang usa ka langgam nga mobatog sa krus
Pasagdi’ng  makapabati sa  mananoy’ng awit  nga mamisibis ug kalinaw  

Pasagdi’ng ang mga hamog mapupo sa haring adlaw, sa  hangin   ipatunaw 
Ug didto sa putli'ng  kalangitan,  dad-on niya ang  protesta nakong  giuhaw,
Tugoti'ng mahatagan ug kusog ang akong kalag aron makaabot  sa layong panaw
Uban sa mga pag-ampo ug pangaliya nga unta ipaitaas,  sa gabii’ng mabugnaw,
Makab-otan ta ang  kalingkawasan sa nasod, ug uban sa Ginoo ako makapahulay.

Iampo ta ang mga dinaogdaug nga nangamatay,
Sa ilang dili masukod nga kasakit ug pag-antos,
Sa mga inahan nga nag-antos sa kapait ug naghilak
Alang sa mga biyuda ug mga ilong tuwapos, nga gipaantos
Ug maangkon unta nilang tanan katagbawan  sa katapusan,


Ug kon mohabol na ang kangingit sa akong  lubnganan
Diin ang mga patay lamang ang magtukaw  ug  mag-uban   
Ayaw gayud ug padala sa lawom nga tanghaga niining tanan
Kon mabati mo ang masulob-ong duyog sa palibot
Akong pinalanggang nasod,  itugyan ko kanimo kining awit.

Kon moabot na ang panaho’ng ako  makalimtan
Diin mawala na ang krus ug bato’ng timailhan sa lubnganan
Tugoti na lang ang pala, ug piko nga mosuling ug kamo giyahan
Aron kini mopakatag  sa akong   abo, mopakatap sa nahimutangan
Hangtod mapadpad,  mawala kining tanan, madala sa kahanginan. 

Unya kon motanday na ang kalimot sa panumdoman,
Diin dad-on na ako ngadto sa kapatagan, ug dagkong hawan
Mogitib ngadto sa kapunawpunawan ug kahanginan
Inyong makita ang mga bulok, kahayag ug  mabati ang masulob-ong awit
Nga magpabati pag-usab sa akong hugot nga pagtuo.

Akong  yutang natawhan,  akong kagul-anan,  kanimo akong ipahulam
Pinalangga’ng Pilipinas, manamilit na ako kanimo sa kataposan,
Akong itugyan kanimo ang  akong mga ginikanan  ug    mga kaigsoonan
Mopanaw na ako ngadto sa yuta nga walay ulipon ug mangulipon ang tugotan
Sa lugar diin  dakong buhi ang pagtuo sa kagawasan, uban sa Ginoo natong tanan.

Panamilit alang kaninyong tanan, gikan kanako ug sa akong kalag
Mga kahigalaan nga gikuhaan ug kabalayan, mga gipanamastasan
Magpasalamat kita nga ako mopahulay na human sa makaluyang adlaw
Panamilit na alang kaninyong tanan, alang sa akong mga suod
Mga pinalangga’ng  mga linalang, manamilit na ako aron mopahulay!

Comments

Popular Posts